Istorija.net Tomo Baranausko istorijos puslapiai

Lietuvos istorijos forumas * Форум истории Литвы * Forum of Lithuanian history

2011-02-16

Atsisveikinimas su Volyne: Dubnas, Višniovecas, Zbaražas

Ketvirtosios kelionės dienos rytą atsisveikinome su Lucku ir leidomės į tolimesnę, nei ankstesnėmis dienomis, kelionę. Mūsų tikslas buvo persikelti į kitą Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės žemę - Podolę. Bet pakeliui buvome numatę dar kelias Volynės pilis. Visų pirma - jau pravažiuotą, bet dar neapžiūrėtą Dubno pilį. Tądien čia užtrukome ilgiausiai, nes pilies muziejuje mums davė svetingą, bet labai plepų gidą, kuris kaip didžiausią stebuklą pristatinėjo viską, kas tik ten buvo - nuo ženkliukų ir vėliavėlių kolekcijos bei vietinių siuvinėtojų siuvinių iki paslaptingų pilies požemių, kuriuose vėlgi viskas labai paslaptinga, o iš ten vedantys tuneliai išraizgyti po visą Dubno miestą (beje, ne pirmą kartą Ukrainoje apie visokius tunelius mums pasakojo su visu rimtumu - ir apie po visu Lucku esančius požemius, ir apie tunelį jungiantį Zimną su Vladimiru).

Po Lucko dar aplankėme Višniovecą ir du Zbaražus - trumpam užsukome į naująjį Zbaražą su lenkų laikais statyta bastionine pilimi, o paskui patraukėme į Senąjį Zbaražą, kuriame išlikęs piliakalnis, o ant jo pastatytas paminklinis akmuo. Pastarąjį surasti buvo sunkiau, o ir užlipti ant tokios aukštos ir stačios uolos - nelengva. Tačiau buvo būtina, nes mes lankėme Lietuvos pilis, o būtent čia pilis stovėjo tuomet, kai šios žemės priklausė Lietuvai. Pašalinis stebėtojas mūsų prioritetų nebūtų supratęs, nes visi turistai vertina tik įspūdingą bastioninę Zbaražo pilį, kurioje veikia muziejus, o senajame Zbaraže - tik sunkiai surandamas uolos skardis... Beje, skirtingai nei Lucke, Kremenece ar Dubne, čionykštis paveldas vietos žmonių nesiejamas su Lietuva. Ir paminklinis akmuo Senajame Zbaraže skelbia, kad čia su priešais kovojo tik ukrainiečių tauta... Tai vis dėlto buvo Lietuvai priklausiusios Volynės žemės pasienio pilis.

Ankstesnės ciklo „Žygis link LDK paveldo Ukrainoje“ laidos:

žymės: , , , , , , ,

1 Komentarai (-ų):

Anonymous Anonimiškas rašė...

Žemiau pateikiama medžiaga buvo nufilmuota ir nerodoma iki šiandienos apgalvotai. Žmonės, tai padarę, galvoja, jog dabar jau atėjo laikas tai paskelbti. - Tai skandalinga, - nes ji sako, jog Lietuvai jau 3850 metų. Filme kalba JŪRATĖ STATKUTĖ de ROSALES iš Venesuelos - pripažinta istorikė, pasaulyje žinoma ir gerbiama tyrėja, daugelio istorinių knygų apie mūsų praeitį autorė.

Medžiaga su pilnais paaiškinimais yra pateikiama puslapyje http://www.youtube.com/user/Lietuvai

Ta pati medžiaga in Youtube:

Filmo savininko prašymu pranešu, jog jis suteikia visas teises šį filmą skelbti be apribojimų. Dar daugiau, - jis to pageidauja pats. Prašome, jei turite galimybės ir jei pritariate Lietuvos atgimimui ir jos garsinimui, paskelbti šį įrašą savo Internet leidinyje. Jei turite ryšių, taip pat prašytume šią medžiagą pasiūlyti ir Jūsų kolegoms - kitiems Internet leidiniams.

2011-04-12 18:11:00

Rašyti komentarą

Užsisakykite Rašyti komentarus [Atom]

<< Pradinis puslapis

Lietuvos.istorija.net
Lituanistica
Lietuviai ir lietuvių kalba LDK laikais *
Литовцы и литовский язык во времена ВКЛ

KLEINLITAUEN
Ein Provinz im Ostpreußen
Lietuvos istorijos kalendorius
Svarbiausi kiekvienos dienos Lietuvos istorijos įvykiai